The Proa Comunicación Observatory with Martínez-Almeida, on Dircomfidencial

Dircomfidencial se ha hecho eco del Observatorio Proa Comunicación que se celebró el pasado 10 de mayo con el candidato del PP a la Alcaldía de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, como ejemplo de los actos que las agencias de comunicación han organizado en las últimas semanas con diferentes candidatos a las elecciones generales y a las autonómicas y municipales, que tendrán lugar el próximo domingo 26 de mayo.

Dircomfidencial has echoed and reposted news of the Proa Comunicación Observatory that was held on May 10 with the Partido Popular candidate for Mayor of Madrid, José Luis Martínez-Almeida, noting it as an example of the events that communication agencies have organized in recent weeks with various candidates for the general, autonomous and municipal elections, taking place next Sunday on the 26th of May.

La presencia de políticos en este tipo de encuentros es una prueba del crecimiento que está experimentando el área de Asuntos Públicos dentro de las agencias de comunicación, que buscan convertirse en una parte fundamental del debate público que se genera en la sociedad, especialmente en época de elecciones. Según explica Lucía Casanueva, socia directora de Proa Comunicación en el artículo, el objetivo con estas acciones es generar “un dialogo fructífero con los empresarios”, en el que “no se recurra al típico argumentario” por parte del político.

The presence of politicians in these types of meetings is proof of the growth that the Public Affairs area is experiencing within the communication agencies, which seeks to become a fundamental part of the public discourse that arises in society, especially during election periods. According to Lucía Casanueva, managing partner of Proa Comunicación, as she explains in the article the objective of these specific actions is to generate “a fruitful dialogue with businessmen”, in which “the typical rhetoric would be put aside” by the politician.

Watch the video of Martínez-Almeida here.