Análisis de la comunicación: insights y soluciones desde PROA

Análisis

Desde estrategias innovadoras hasta soluciones prácticas, nuestro objetivo es proporcionarte las herramientas y el entendimiento para superar cualquier obstáculo en el camino hacia el éxito en comunicación.

The Oscars Awards 2020

Is confusing that the 92nd edition of the Oscars Awards was historic. Confusing because it takes place one year after the rise of the ‘Green Book’, and because critics and public had dictated consensus in pointing 2019 as one of the best years for American films of the last decade. The Academy’s commitment to an imported production produced an unexpected and revealing climax, the first act of ‘Parasite‘ in Hollywood after Cannes.

The change required by the awards seemed to lead to streaming, the internationalization commitment made an unexpected appearance. Maybe not so unexpected if we consider the change of name in the category of Best Foreign Film to Best International Film. It is still looking for possible reasons in the configuration of the Academy. In the last five years, the number of Oscar voters has increased by 35%, with 8,469 academics voting this year compared to 6,261 in 2015.

Oscars audience evolution in the last years


Álvaro Ramos Izquierdo
Senior communications consultant and Oscars Awards fan

Compartir:

Actualidad

Otras publicaciones

Ana Matarranz: «La atracción y fidelización del talento es un tema central para comités de dirección y consejos de administración”
Ana Matarranz, directora general de Howden People y Compensa Capital Humano, la consultora tecnológica de...
Luis Barreda: El reto de aterrizar la comunicación del sector aeronaútico
La industria aeronáutica española es, sin duda, un ejemplo de resiliencia empresarial. Especialmente tras haber sido capaz...
PROA Comunicación se sitúa entre las mejores consultoras de comunicación en España
La consultora PROA Comunicación se sitúa ya entre las mejores consultoras de comunicación en España,...

¿Quieres descubrir nuestras últimas novedades?

Suscríbete a nuestra Newsletter

Nuestro trabajo